Algemene voorwaarden Frietmeester Franchise
(Online bestellen)

ARTIKEL 1. | DEFINITIES

In deze algemene voorwaarden worden de volgende termen, steeds met hoofdletter aangeduid, in de navolgende betekenis gebruikt.

  1. Frietmeester: de besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid Frietmeester Franchise B.V., de gebruiker van deze algemene voorwaarden, gevestigd aan Hallenstraat 27, 7411 CZ te Deventer, ingeschreven in het Handelsregister onder KvK-nummer 93566980.
  2. Klant: eenieder die middels de Website een Overeenkomst sluit of van plan is dat te doen.
  3. Cafetaria: iedere natuurlijke persoon handelend in de uitoefening van een beroep of bedrijf, dan wel rechtspersoon die middels de Website Producten aanbiedt en ter zake Overeenkomsten sluit of beoogt te sluiten.
  4. Overeenkomst: iedere overeenkomst tussen de Klant en een Cafetaria die middels de Website en aldus door tussenkomst van Frietmeester tot stand komt en die voorziet in de levering door de Cafetaria van een of meerdere Producten.
  5. Partijen: de partijen bij de Overeenkomst; Frietmeester en de betreffende Cafetaria gezamenlijk.
  6. Website: frietmeester.nl waarop Producten aan Klanten worden aangeboden en waarop deze algemene voorwaarden van toepassing worden verklaard.
  7. Aanbod: elk aan de Klant middels de Website gericht aanbod van een Cafetaria betreffende Producten.
  8. Producten: de in het kader van een Overeenkomst, door de betreffende Cafetaria aan de Klant te verkopen en te leveren zaken, waaronder friet, snacks en andere consumptiemiddelen begrepen kunnen zijn.
  9. Service: de prestaties waartoe Frietmeester zich jegens Partijen verbindt in het kader van de exploitatie van de Website, waaronder, niet-limitatief bedoeld, begrepen, het publiceren van het Aanbod, het faciliteren van de totstandkoming van Overeenkomsten, het doorsturen van bestellingen naar Cafetaria’s en het eventueel afwikkelen van betalingen van Klanten.
  10. Schriftelijk: communicatie op schrift, communicatie per e-mail of enige andere wijze van communicatie die met het oog op de stand der techniek en de in het maatschappelijk verkeer geldende opvattingen hiermee gelijk kan worden gesteld.

ARTIKEL 2. | ALGEMENE BEPALINGEN

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk Aanbod, iedere Overeenkomst en alle daaruit tussen Partijen voortvloeiende rechtsverhoudingen.
  2. Indien en voor zover het bepaalde in deze algemene voorwaarden afwijkt van hetgeen uitdrukkelijk in het Aanbod is vermeld en na totstandkoming van de Overeenkomst per e-mail aan de Klant is bevestigd, geldt hetgeen uitdrukkelijk in het Aanbod is vermeld en na totstandkoming van de Overeenkomst per e-mail aan de Klant is bevestigd.
  3. Vernietiging of nietigheid van een of meer van de bepalingen uit deze algemene voorwaarden of de Overeenkomst als zodanig, laat de geldigheid van de overige bedingen onverlet. In een voorkomend geval zijn Partijen verplicht in onderling overleg te treden teneinde een vervangende regeling te treffen ten aanzien van het aangetaste beding. Daarbij wordt zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling in acht genomen.

ARTIKEL 3. | OVER FRIETMEESTER EN DE WEBSITE

  1. De Website biedt voor de Klant de mogelijkheid Producten bij een door de Klant geselecteerde Cafetaria te bestellen. Frietmeester sluit in het kader van de Service namens Cafetaria’s Overeenkomsten met Klanten. De betreffende Cafetaria zal zonder verdere tussenkomst van Frietmeester voor de levering van de bestelde Producten en verdere afwikkeling van de Overeenkomst zorgdragen. Bij het Aanbod en bij Overeenkomsten is Frietmeester dan ook niet verder betrokken dan als bemiddelaar. Voor de (kwaliteit van de) Producten is de Cafetaria verantwoordelijk en aansprakelijk. Partijen kunnen jegens elkaar een beroep doen op het bepaalde in de onderhavige algemene voorwaarden.
  2. Frietmeester is niet gehouden zich er van te vergewissen of de van Cafetaria’s afkomstige gegevens zoals op de Website geopenbaard, onrechtmatig, onjuist of misleidend zijn en aanvaardt ter zake geen enkele aansprakelijkheid.
  3. De verplichting tot koopconforme levering van de Producten rust op de Cafetaria. Voor tekortkomingen van de Cafetaria ten aanzien van de levering van Producten, draagt Frietmeester geen enkele aansprakelijkheid.

ARTIKEL 4. | AANBOD EN TOTSTANDKOMING VAN OVEREENKOMSTEN

  1. Cafetaria’s maken van de Website gebruik om hun Aanbod aan Klanten te openbaren en om Overeenkomsten te sluiten. Frietmeester vervult hierbij slechts een bemiddelende rol. Frietmeester is niet aansprakelijk indien hij in het kader van de Service uitgaat van door Cafetaria’s verstrekte onjuiste of onvolledige informatie.
  2. Het Aanbod wordt zo nauwkeurig mogelijk en waarheidsgetrouw op de Website weergegeven. In het Aanbod weergegeven productafbeeldingen kunnen evenwel slechts als indicatief worden beschouwd. De in het Aanbod vermelde gegevens kunnen namelijk in geringe mate afwijken van hetgeen daadwerkelijk wordt geleverd. Als geringe afwijkingen worden aangemerkt alle afwijkingen in kenmerken van de Producten welke de Klant redelijkerwijs behoort te dulden, zoals kleine afwijkingen in kleuren en maten. De aanwezigheid van geringe afwijkingen biedt voor de Klant geen grond voor klachten, geen grond om zijn verplichtingen uit de Overeenkomst op te schorten, de Overeenkomst te ontbinden, dan wel schadevergoeding of enige andere compensatie te vorderen.
  3. Iedere Overeenkomst komt tot stand op het moment dat het door de Klant gekozen Aanbod op de daartoe op de Website aangewezen wijze door de Klant is aanvaard. Vervolgens zal Frietmeester de totstandkoming van de Overeenkomst zo spoedig mogelijk per e-mail aan de Klant bevestigen.
  4. De Klant dient alle bij het plaatsen van de Overeenkomst gevraagde verplichte betaal-, contact- en adresgegevens juist en volledig te verstrekken. De Overeenkomst kan slechts correct worden uitgevoerd indien de bedoelde gegevens juist en volledig zijn. Indien de Klant onverhoopt onjuiste of onvolledige betaal-, contact- en/of adresgegevens bij het aangaan van de Overeenkomst heeft opgegeven, dient de Klant daarvan onverwijld mededeling te doen aan Frietmeester en/of de Cafetaria, afhankelijk van voor wie deze gegevens redelijkerwijs relevant zijn. Frietmeester is nimmer aansprakelijk voor door de Klant geleden schade ontstaan doordat de Klant onjuiste of onvolledige gegevens heeft verstrekt.

ARTIKEL 5. | GEEN HERROEPINGSRECHT

Aangezien de Overeenkomst voorziet in de levering van Producten met een beperkte houdbaarheid, is het wettelijke herroepingsrecht voor de Klant niet van toepassing.

ARTIKEL 6. | UITVOERING VAN DE OVEREENKOMST EN LEVERING VAN DE PRODUCTEN

  1. Tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen, dienen bestelde Producten op locatie van de Cafetaria worden afgehaald. In geval uitdrukkelijk bezorging is overeengekomen, worden de Producten bezorgd op het door de Klant opgegeven afleveradres.
  2. Levering vindt plaats binnen het daartoe overeengekomen tijdsbestek, met dien verstande dat de Klant mogelijke vertraging behoort te dulden. Vertraging biedt de Klant geen recht op terugbetaling of kwijtschelding van de overeengekomen prijs en eventuele bezorgkosten, tenzij Partijen daarover, nadat de vertraging zich heeft voorgedaan, zelf nadere afspraken maken.
  3. Uitsluitend de Cafetaria is jegens de Klant verantwoordelijk en aansprakelijk voor de juiste uitvoering van de Overeenkomst. Ter zake de uitvoering van de Overeenkomst aanvaardt Frietmeester dan ook geen enkele aansprakelijkheid.
  4. Indien de Producten niet konden worden geleverd als gevolg van een omstandigheid die de Klant is toe te rekenen, zijn Frietmeester (namens de Cafetaria) en de Cafetaria gerechtigd om de Overeenkomst te ontbinden, zonder dat de Klant aanspraak maakt op terugbetaling of kwijtschelding van de overeengekomen prijs en eventuele bezorgkosten.
  5. Indien de Producten niet konden worden geleverd als gevolg van een omstandigheid die niet aan de Klant is toe te rekenen, maakt de Klant aanspraak op terugbetaling of kwijtschelding van de overeengekomen prijs en eventuele bezorgkosten, zonder aanspraak te maken op enige verderstrekkende schadevergoeding.

ARTIKEL 7. | PRIJZEN EN BETALINGEN

  1. Voordat de Overeenkomst wordt gesloten, wordt uitdrukkelijk de verkoopprijs, inclusief btw en eventuele bezorgkosten vermeld.
  2. Betaling dient te geschieden op een van de daartoe bij het aangaan van de Overeenkomst door de Klant gekozen betaalmethoden. Na totstandkoming van de Overeenkomst is de Klant, onverminderd het bepaalde in het overige van deze algemene voorwaarden, onherroepelijk aan zijn betalingsverplichting gebonden.

ARTIKEL 8. | FRAUDE OF VERMOEDEN DAARVAN

  1. Indien de Klant zijn verplichtingen uit de Overeenkomst niet nakomt, bijvoorbeeld door onjuiste gegevens bij de totstandbrenging van de Overeenkomst op te geven, de Producten niet in ontvangst te nemen of door zijn betalingsverplichtingen niet na te komen, is Frietmeester gerechtigd toekomstige bestellingen van de Klant te weigeren.
  2. Indien Frietmeester gerede twijfel heeft dat de Klant zijn verplichtingen uit de Overeenkomst niet zal nakomen, is Frietmeester gerechtigd de Overeenkomst namens de Cafetaria te ontbinden. Indien in dat geval reeds door de Klant is betaald voor de Producten, zal Frietmeester de betaling restitueren.

ARTIKEL 9. | AANSPRAKELIJKHEID VAN FRIETMEESTER EN VRIJWARING

  1. Frietmeester is niet gehouden zich er van te vergewissen of de van Cafetaria’s afkomstige gegevens zoals op de Website geopenbaard, onrechtmatig, onjuist of misleidend zijn. Frietmeester aanvaardt ter zake dan ook geen enkele aansprakelijkheid.
  2. Frietmeester is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van onbevoegd gebruik van inloggegevens van de Klant voor toegang tot zijn eventuele account op de Website.
  3. Frietmeester spant zich in om de juiste werking en de bereikbaarheid van de Website te optimaliseren. Echter kan Frietmeester niet garanderen dat de voorzieningen op de Website onbeperkt beschikbaar zijn en dat alle voorzieningen op de Website steeds probleemloos functioneren. Elke aansprakelijkheid van Frietmeester ter zake is uitgesloten.
  4. Frietmeester is te allen tijde bevoegd de Website of onderdelen daarvan (tijdelijk) buiten gebruik te (doen) stellen, bijvoorbeeld indien dit naar zijn oordeel wenselijk is ten aanzien van onderhoud, aanpassing of verbetering van de Website of de servers van Frietmeester of derden. Daarnaast is Frietmeester te allen tijde gerechtigd om het kunnen plaatsen van bestellingen (tijdelijk) uit te schakelen of te beperken wegens hem moverende redenen. Alle aansprakelijkheid van Frietmeester als gevolg van de (tijdelijke) ontoegankelijkheid van de Website of onderdelen daarvan c.q. het (tijdelijk) niet kunnen plaatsen van bestellingen, is uitgesloten.
  5. Indien de Website verwijzingen bevat, bijvoorbeeld door middel van hyperlinks, naar websites van derden, is Frietmeester nimmer aansprakelijk voor de inhoud van deze websites.
  6. Frietmeester is in ieder geval nimmer aansprakelijk voor gederfde winst, overige gevolgschade, verlies van gegevens en immateriële schade, verband houdend met het gebruik van de Website en de overige uitvoering van de Overeenkomst door de Cafetaria.
  7. De Klant vrijwaart Frietmeester van eventuele aanspraken van derden, waaronder die van Cafetaria’s in het bijzonder begrepen, die in verband met de uitvoering van de Overeenkomst schade lijden en waarvan de oorzaak aan de Klant toerekenbaar is.

ARTIKEL 10. | KLACHTBELEID

  1. Omdat Frietmeester niet aansprakelijk is voor de uitvoering van de Overeenkomst door de Cafetaria en de omstandigheid dat de Producten aan de Overeenkomst beantwoorden, dient de Klant eventuele klachten daaromtrent rechtstreeks, en aldus zonder tussenkomst van Frietmeester, te richten aan de betreffende Cafetaria. Bij geschillen ter zake kan Frietmeester niet worden betrokken en aanvaardt Frietmeester geen enkele aansprakelijkheid. De Klant wordt evenwel verzocht om Frietmeester in kennis te stellen van eventuele klachten over en/of tekortkomingen van Cafetaria’s in het kader van een Overeenkomst, voor zover die klachten c.q. tekortkomingen redelijkerwijs invloed kunnen hebben op de goede naam van Frietmeester en de kwaliteit van de door hem aangeboden bemiddelingsdiensten. Frietmeester kan dientengevolge adequaat optreden jegens Cafetaria’s, doch zonder dat Frietmeester aansprakelijk is voor fouten of tekortkomingen van Cafetaria’s, van welke aard dan ook.
  2. Klachten over de Service dient de Klant per e-mail ([email protected]) en volledig en duidelijk omschreven aan Frietmeester te richten binnen bekwame tijd nadat de Klant de gronden die tot de klacht aanleiding gaven, heeft ontdekt.
  3. Bij Frietmeester ingediende klachten over de Service worden binnen een termijn van zeven dagen na ontvangst daarvan beantwoord. Indien een klacht een langere verwerkingstijd vraagt, wordt binnen de termijn van zeven dagen geantwoord met een ontvangstbevestiging en een indicatie van wanneer de Klant een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

ARTIKEL 11. | INTELLECTUELE EIGENDOM

  1. Alle auteursrechten en overige rechten van intellectuele eigendom op de Website en de onderdelen daarvan, waaronder mede begrepen de programmatuur, vormgeving en werking van de Website en beelden getoond middels de Website, behoren toe aan Frietmeester dan wel zijn licentiegevers, waaronder Cafetaria’s mede begrepen kunnen zijn. Het is zonder voorafgaande Schriftelijke instemming van Frietmeester c.q. de betreffende licentiegever, verboden het materiaal waarop de rechten van Frietmeester c.q. de licentiegever rusten, te verveelvoudigen, op enige wijze te reproduceren, te verspreiden, te exploiteren of daarvan afgeleide werken te maken.
  2. In geval van een aan de Klant toerekenbare inbreuk op het bepaalde in het vorige lid, behoudt Frietmeester c.q. de licentiegever zich alle rechten voor die hem krachtens de wet toekomen, waaronder het recht op een naar redelijkheid door hem vast te stellen schadevergoeding en onmiddellijke ongedaanmaking van de inbreuk.

ARTIKEL 12. | SLOTBEPALINGEN

  1. Op iedere Overeenkomst en alle daaruit tussen Partijen voortvloeiende rechtsverhoudingen is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
  2. Alvorens een eventueel beroep te doen op de rechter zijn Partijen verplicht zich optimaal in te spannen om het geschil in onderling overleg op te lossen.